Voeding voor spieropbouw

Een lijst van 10 voedingsmiddelen voor de snelste spieropbouw spieropbouw voeding eieren

Eieren droegen jaren lang de titel van adervernauwend voedsel; uit verder onderzoek naar cholesterol houdend eten en hartziekten is echter gebleken, dat deze twee voor de meeste mensen geen verband hebben. Sindsdien schijnt er weer een positief licht op eieren en worden ze gezien als gezond voedsel; ze zijn echter ook zeer goed voor het opbouwen van spieren. Cholesterol uit de eierdooier is een geweldige boost voor de steroïde hormonen en de halve gram leucine uit een ei is een soort benzine die je in je spiergroeivuur gooit.

voeding voor spieropbouw notenNoten zijn een must voor mensen die moeite hebben met aankomen. 30 gram cashewnoten of amandelen bevatten 150 tot 170 erg goede calorieën. Noten zijn daarnaast ook de perfecte mix van proteïnen, vetten en vezels. Door noten te eten kun je die extra calorieën tot je nemen, zonder je zorgen te maken om je buik. Verder zijn ze makkelijk mee te nemen en daardoor de perfecte snack gedurende de dag als je meer calorieën tot je wilt nemen.

 

voeding proteine shake

Een proteïne en koolhydraten shake zou een belangrijke pijler van je spieropbouwprgogramma moeten zijn. Als je een shake drinkt voordat je begint aan je training, zorgt dit voor optimaal gebruik van voedingsstoffen en verbetert dit je spiergroei. Uit onderzoek van verschillende universiteiten is gebleken dat deze combinatie van voedingsstoffen en kracht de afbouw van spieren remt, de eiwitsynthese drastisch verbetert en spieren snel laat herstellen. Verder reguleert het het creatine transport en zorgt het voor een verbeterde afbraak van koolhydraten tijdens de uren na de training.

voeding voor sporters cottage kaasHet feit dat kwark zo goed is voor je spieren ligt aan twee dingen. Ten eerste bevat kwark veel caseïne, een melkeiwit dat traag verteert. Wanneer je caseïne eet, verhoogt dit het aminozuur gehalte van je bloed langzaam en je bloed blijft langer in deze toestand dan wanneer je wei tot je neemt (het andere melkeiwit). Ten tweede bevat kwark levende melkzuurbacteriën. Dit zijn goede bacteriën, die je helpen bij het afbreken en opnemen van voedingsstoffen die je nodig hebt om groter en sterker te worden.

 

kikkererwten voeding voor sporters

Kikkererwten zijn de nummer één koolhydratenbron. Als je moeite hebt met spieren kweken en tegelijk slank blijven, verwissel dan wat graan en rijst uit je dagelijkse voedingspatroon met kikkererwten. Deze veelzijdige erwten bevatten per beker 45 gram langzaam werkende koolhydraten en 12 gram vezels.

 

biefstuk voor sportvoedingAl tientallen jaren staat rundvlees helemaal bovenaan de lijst van het beste voedsel voor je spieren en het staat daar niet zonder reden! Rundvlees bevat een geweldige mix van proteïnen vol met aminozuren, vitamine B en creatine.  Ook is er in rundvlees een mengsel van verzadigde vetten te vinden, die voor een gezond testosteron niveau zorgen. Verder zit er in rundvlees ook enkelvoudig verzadigd vet, voor een gezond hart. Een extra pluspunt blijkt uit onderzoek van de Universiteit in Melbourne. Hierin wordt aangetoond dat mensen die meer rood vlees eten, minder onder angst en stres lijden.

kip voor sporters bodybuildingKip is een soort van nood spier-eten. Het is verkrijgbaar bij zowat elke supermarkt en is een soort pakket klaar-om-te-eten goede proteïnen. Eet één of twee borsten of mix licht en donker vlees, afhankelijk van hoe het in jouw eetpatroon past.

 

 

linzen voor bodybuildingLinzen is het geheime wapen voor het opbouwen van spieren. Een kopje gekookte linzen bevat 18 gram eiwit en 40 gram langzaam verteerbare koolhydraten. Ze zijn ook zeer goedkoop en hebben een lange houdbaarheid. Ze koken in slechts 10 minuten en kan samen gevoegd worden met bruine rijst,  bij een salade of gegeten als een alleenstaand gerecht.

 

zalm en omega 3 vetten voor bodybuildingZalm bevat zowel hoogwaardige eiwitten en omega-3 vetten EPA en DHA. De omega-3 vetten zijn het meest bekend om de gezondheid van ons hart te verbeteren maar ook spierafbraak remmen. Als je niet van vis houd,  zorg ervoor dat u een visolie-supplement neemt om zo de omega-3 vetten binnen te krijgen.

 

kefir voor bodybuilding en fitness voedingGefermenteerde zuivelproducten zoals kefir zijn één van de weinig bekende spieropbouwende wondermiddelen. Kefir is de perfecte aanvulling op spieropbouwende voeding, het verstrekken van duidelijke gezonde voordelen ten opzichte van water of gewone melk. Als u zoals gewoonlijk water gebruikt in je shakes, zal 1 kopje kefir 150 calorieën toevoegen aan uw shake. In vergelijking met gewone melk zal kefir toestaan ​​de maaltijd gemakkelijker te verteren door de aanwezigheid van probiotica (maximaal 10 miljard goede bacteriën per glas). Deze gezonde bacteriën zullen u helpen om uw spijsvertering optimaal te houden.

Een reactie plaatsen


− een = 1