De Beste Fitness Supplementen

Ben je verward door het grote aanbod aan fitness supplementen? Wij rangschikken de beste keuzes voor beginners. Ik gebruik deze supplementen zelf en deze helpen mij om mijn best mogelijke prestaties te leveren in de sportshool en later mijn spieren te herstellen.

Jonge bodybuilders weten dat ze ergens moeten starten met supplementatie, maar het is vaak moeilijk te achterhalen waar en hoeveel geld je eraan kan spenderen. De eerste twee regels helpen je het meeste uit je supplementen te halen dit is je training en je voeding.

Training

Je moet niet meer dan vier keer per week en niet langer dan 60 minuten trainen met gewichten per sessie als een beginner. Als je geen twee spiergroepen kan ‘vernielen’ in 60 minuten dan is je training verkeerd. Doe je meer dan dit dan ben je aan het overtrainen. Je scheurt meer spiervezels dan dat je lichaam kan herstellen. In dit geval ga je dus meer achteruit dan vooruit.

Voeding

Voor de voeding, moet je een aantal maaltijden per dag consumeren, waar veel eiwit inzit (minstens 20 gram) per maaltijd. Streef altijd naar twee gram eiwit per kilo lichaamsgewicht zelfs op rustdagen. Voor een persoon van 80kg wordt dit dan 160gram eiwit per dag.

Zodra je deze basisregels volgt, ben je klaar om het meeste uit je fitness supplementen te halen. Hier is wat wij adviseren, gerangschikt in volgorde:

De Beste Fitness Supplementen

1. Wei Protein Poeder

wei eiwit als fitness supplement

Wei proteine poeder is snel opneembaar en snel verteerbaar door ons lichaam. Zo kan het al snel aan de slag gaan na de training. Wei eiwit bevooraad ons lichaam ook met aminozuren tijdens het trainen. Door de aminozuren zullen jouw spieren het eiwit beter opnemen. Wei eiwit is in verschillende vormen te verkrijgen zodat je steeds wei eiwit kan kopen ook al ben je laat bij budget.

Dosering

Een wei eiwitshake kan je best na de training consumeren. Neem ongeveer 25 gram (1 schep) proteine achter de workout. Wanneer je supplementeerd met wei eiwitshakes zou ik niet meer dan vier maatscheppen op één dag consumeren. Wanneer je meer consumeert kan je lucht produceren in de darmen dat leid tot winderigheid. De ene persoon kan hier natuurlijk beter tegen dan de andere.

Klik hier voor wei eiwit te kopen

2. Simpele Koolhydraten voor de training

Een fout die vele beginners maken is het overgebruiken van proteine ten koste van de koolhydraten. Koolhydraten zijn essentieel voor de energie van ons lichaam. Koolhydraten promoten de groei van de spieren tijdens herstelperiodes. Snelle koolhydraten zoals suiker en dextrose kan gebruikt worden voor en na de training. Dextrose is de beste keuze wanneer het gaat om snelwerkende koolhydraten. Trage koolhydraten kan men vinden in bruine rijst, bruine pasta, bruin brood en nog veel meer.

Dosering

Verdeel jouw inname van koolhydraten voor en na de training. Wanneer je bijna gaat slapen is het verstandig om de koolhydraten inname te verminderen. Wanneer je slaapt heeft je lichaam de neiging om overtollige koolhydraten op te slaan als vet.

Klik hier voor dextrose te kopen

3. Creatine Voor Explosieve Krachtcreapure creatine als fitness supplement

Je hebt hoogstwaarschijnlijk al van creatine gehoord. En je dacht mischien dat dit op de eerste plaats zou komen te staan omdat dit een heel populair supplement is. Maar het is belangrijk dat je voeding eerst op pijl is voor dat je supplementen gaat nemen. Eiwit en koolhydraten gaan dus voor op creatine.

Maar creatine is dus de volgende op onze lijst. De samenstelling van creatine geeft het lichaam een sterke energieboost. Creatine levert energie (ATP) zo kan je zwaardere sets doen. Creatine zit als een natuurlijke bron in vlees. Maar omdat dit maar 1 gram per 100gram is dit te weinig voor bodybuilders. Daarom supplementeren we met creatine. Voor meer informatie over creatine verwijs ik je naar een artikel dat toevewijd is aan creatine: lees het artikel hier.

Dosering

Je kan per dag 10 gram creatine innemen (5 gram s’morgends en 5 gram s’avonds). Let wel op dat creatine vochtopnemend is, je moet dus meer water drinken per dag als gevolg daarvan.

Klik hier voor creatine te kopen

4. Vitamine C Voor Herstelvitamine c als fitness supplement

Vitaminen en mineralen zijn essentieel voor de gezondheid. Jonge bodybuilders onderschatten wat gewichtheffen doet met het lichaam. Wanneer je aan het gewichtheffen bent maakt je lichaam moleculen dat je cellen afbreekt. Vitamine C is een antioxidant die deze moleculen tegenhoud. Vitamine C geeft je ook meer energie.

Dosering

Start met 500 tot 1000 mg eenmaal per dag. Daarna kan je de dosering verhogen met 500mg per week tot je een totaal bereikt van 2000 tot 4000mg per dag in twee tot vier dosisen.

Klik hier voor vitamine C te kopen

5. Multivitaminen

Vitaminen en mineralen spelen een belangrijke rol in het menselijk lichaam. Daarom is supplementeren met multivitaminen essentieel voor een dagdagelijkse hoeveelheid aan vitaminen en mineralen.

Vitaminen en mineralen hebben beide een grote rol in het lichaam zoals bufferen, algemene gezondheid, groei, energie-uitgaven, spiercontractie, gezond immuunsysteem en herstellen van een training.

Om aan al deze gevallen te voldoen heeft een persoon die meer beweegt meer vitaminen en mineralen nodig. Deze personen hebben dus multivitaminen nodig.

Multivitamines kopen

6. Goede Vetten

Vet is een algemene term voor de verschillende vetten in ons lichaam. Vet is een van de macrovoedingsstoffen die ons lichaam nodig heeft om te overleven. Vet levert ook energie en zorgt voor het mannelijk hormoon testosteron. Er zijn twee soorten vet. Deze zijn goede vetten en slechte vetten. Goede vetten zin bij kamertemperatuur vloeibaar. Goede vetten zijn omega 3, omega 6 en omega 9.

Omega 3 helpt ook om je hersenen te onwikkelen.

 

Hier stop onze lijst van de beste fitness supplementen. Ik hoop dat je iets hebt bijgeleerd door dit artikel te lezen. Als je vragen hebt laat dat een berichtje achter onderaan deze pagina.

Volgend artikel: De Beste groene thee capsules

Meer artikkelen over supplementen.

1 gedachte over “De Beste Fitness Supplementen”

Plaats een reactie


+ 7 = veertien