ga(‘set’, ‘&uid’, {{USER_ID}}); // Set the user ID using signed-in user_id.

Voedingssupplementen fitness

Voedingssupplementen fitness voor beginners.

Bent u verward door het grote aanbod supplementen? Wij rangschikken de beste keuzes voor beginners.

Jonge bodybuilders weten dat ze ergens moeten starten met supplementatie, maar het is vaak moeilijk te achterhalen waar en hoeveel geld je eraan kan spenderen. De eerste twee regels helpen je het meeste uit je supplementen te halen dit is voeding en training.

1) Je moet niet meer dan vier keer per week en niet langer dan 75 minuten trainen met gewichten per sessie als een beginner. Doe je meer dan dit dan ben je aan het overtrainen. Je scheurt meer spiervezels dan dat je lichaam kan herstellen. In dit geval ga je dus meer achteruit dan vooruit.

2) Voor de voeding, moet u een aantal maaltijden per dag consumeren, waar veel eiwit inzit (minstens 20 gram) per maaltijd. Streef altijd naar twee gram eiwit per kilo lichaamsgewicht zelfs op rustdagen. Voor een persoon van 80kg wordt dit dan 160gram eiwit per dag. Wanneer je veel lichaamsvet hebt mag dit verlaagd worden met 0.5gram per kilo lichaamsgewicht, dit wordt dus 1.5gram per kilogram lichaamsgewicht.

Zodra je deze basisregelsvolgt, ben je klaar om het meeste uit je voedingssupplementen voor fitness te halen. Hier is wat wij adviseren, gerangschikt in volgorde:

1. Gebruik een wei-eiwit supplement voor en na de training. 

Whey_perfection

Wei proteine poeder is snel opneembaar en snel verteerbaar door ons lichaam. Zo kan het al snel aan de slag gaan na de training. Wei eiwit bevooraad ons lichaam ook met aminozuren tijdens het trainen. Door de aminozuren zullen uw spieren het eiwit beter opnemen. Wei eiwit is in verschillende vormen te verkrijgen zodat je steeds wei eiwit kan kopen ook al ben je laat bij budget.

Hoeveel u zou moeten innemen:

Een wei eiwitshake voor en na de training. Neem ongeveer 25 gram proteine voor en 25gram proteine achter de workout. Dit is vaak gelijk aan één maatschep voor en één maatschep na de training. Wanneer u supplementeerd met wei eiwitshakes zou ik niet meer dan vier maatscheppen op één dag consumeren. Wanneer u meer consumeert kan u lucht produceren in de darmen dat leid tot winderigheid. De ene persoon kan hier natuurlijk beter tegen dan de andere.

Klik hier voor wei eiwit te kopen

2. Consumeer snel verteerbare koolhydratenvoor en na de training. 

Een fout die vele beginners maken is het overgebruiken van proteine ten koste van de koolhydraten. Koolhydraten zijn essentieel voor de energie van ons lichaam. Koolhydraten promoten de groei van de spieren tijdens herstelperiodes. Snelle koolhydraten zoals suiker en dextrose kan gebruikt worden voor en na de training. Dextrose is de beste keuze wanneer het gaat om snelwerkende koolhydraten. Trage koolhydraten kan men vinden in bruine rijst, bruine pasta, bruin brood en nog veel meer.

Hoeveel u zou moeten innemen:

Verdeel uw inname van koolhydraten voor en na de training. Wanneer u bijna gaat slapen is het verstandig om de koolhydraten inname te verminderen. Wanneer je slaapt heeft je lichaam de neiging om overtollige koolhydraten op te slaan als vet.

Klik hier voor dextrose te kopen

3. Neem creatine voor meer kracht. creapure_creatine

U hebt hoogstwaarschijnlijk an van creatine gehoord. En u dacht mischien dat dit op de eerste plaats zou komen te staan omdat dit een heel populair supplement is. Maar het is belangrijk dat je voeding eerst op pijl is voor dat je supplementen gaat nemen. Eiwit en koolhydraten gaan dus voor op creatine.

Maar creatine is dus de volgende op onze lijst. De samenstelling van creatine geeft het lichaam een sterke energieboost. Creatine levert energie (ATP) zo kan je zwaardere sets doen. Creatine zit als een natuurlijke bron in vlees. Maar omdat dit maar 1 gram is per 100gram is dit te weinig voor bodybuilders, daarom supplementeren we met creatine. Voor meer informatie over creatine verwijs ik je naar een artikel dat toevewijd is aan creatine: lees het artikel hier.

Hoeveel u zou moeten innemen:

Je kunt per dag 10 gram creatine innemen (5 gram smorgends en 5 gram savonds). Let wel op dat creatine vochtopnemend is, je moet dus meer water drinken per dag

Klik hier voor creatine te kopen

4. Vitamine C voor herstel en groei. nowc1000

Vitaminen en mineralen zijn essentieel voor de gezondheid. Jonge bodybuilders onderschatten wat gewichtheffen doet met het lichaam. Wanneer je aan het gewichtheffen bent maakt je lichaam moleculen dat je cellen afbreekt. Vitamine C is een antioxidant die deze moleculen tegenhoud. Vitamine C geeft je ook meer energie.

Hoeveel u zou moeten innemen:

Start met 500 tot 1000 mg eenmaal per dag. Daarna kan je de dosering verhogen met 500mg per week tot je een totaal bereikt van 2000 tot 4000mg per dag in twee tot vier dosisen.

Klik hier voor vitamine C te kopen

Nu weet u iets meer over het onderwerp voedingssupplementen fitness. Als je vragen hebt laat dat een berichtje achter onderaan deze pagina.

 

No Comments

    Leave a reply


    × 4 = tweeendertig

    • Facebook
    • YouTube