ga(‘set’, ‘&uid’, {{USER_ID}}); // Set the user ID using signed-in user_id.

10 mythen van supplementatie

Hier volgen enkele mythen die rondgaan in verband met supplementatie. In dit artikel wordt duidelijkheid geschept over deze mythen.

1. proteine maakt je vetter

Proteine maakt je niet dik. alleen een overbodige hoeveelheid aan calorieen. Wanneer je een goede hoeveelheid proteine eet per dag zal dit een positieve reactie hebben op je spiermassa. Als je te weinig proteine eet zal je minder snel spiermassa opbouwen.

2. supplementeren is geldverspilling

Er zijn een ontelbaar aantal supplementen die doen wat ze moeten doen. Er zijn spijtig genoeg ook enkele die hun belofte niet vervullen. Met wat boerenverstand kan je deze eruit filteren. Lees mijn post over de 5 basissupplementen hier.

3. ik heb een goed dieet, ik heb geen supplementen nodig

Een goed dieet is al een goede start, maar de kans is groot dat je nog niet alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. Voedingsstoffen kunnen varieren van geslacht, leeftijd, stress, gezondheid en grote. Beschouw supplementen als een backup.

4. alle supplementen hebben dezelfde kwaliteit

Niet alle supplementen zijn van dezelfde kwaliteit, Verschillende bedrijven hebben verschillende richtlijnen. Als je de goedkoopste supplementen koopt ben je niet altijd beter af. Het kan zijn dat het duurdere merk minder toevoegingen heeft en zuiverder is. Kijk daarvoor naar reviews en het productlabel.

5. creatine is doping

Creatine is helemaal geen doping. Creatine komt  natuurlijk voor in ons lichaam. Creatine levert energie aan de spieren. Wanneer men teveel (meer dan 10gram per dag neemt) zonder 2 liter water te drinken per dag kan het zorgen voor uitdroging. Drink dus zeker genoeg water wanneer je creatine gebruikt.

6. supplementen werken wanneer je niet traint

supplementen helpen je om meer spiermassa te krijgen of om af te slanken. Het zijn geen magische pilletjes of poeders, dit zijn enkel verkooptrucks. Supplementen kunnen je wel helpen om sneller je doel te bereiken. Dit kan alleem maar wanneer je traint. Door in je zetel te zitten en supplementen te nemen ga je geen spiermassa kweken.

7. supplementen hebben veel bijwerkingen

De hoofdingriedienten van supplementen komen uit een natuurlijke bron zoals ons dagelijks eten of ze worden in ons lichaam aangemaakt.

8. creatine is slecht voor de nieren

Omdat creatine zo vaak gebruikt wordt zijn er vele studies naar gedaan. Het resultaat hiervan is dat er geen schade aan de nieren zal aangebracht worden wanneer men een gezonde nier heeft.

9. creatine veroorzaakt kramp in de spieren

Personen die creatine nemen hebben minder last van krampen in de spieren. Dit komt omdat creatine vocht vasthoud in de spieren.

10. iedereen heeft hetzelfde effect met een supplement

Het kan dat sommige personen beter reageren op een supplement dan anderen. Men denkt dan aan het supplement caffeine. Sommige personen hebben een hogere tolerantie tegen caffeine zij zullen dus meer caffeine moeten innemen om hetzelfde resultaat te bereiken.

Wil je graag gezond eten maar je hebt weinig ervaring met gezonde en eiwtrijke voeding? Naam dan een kijkje op deze website voor meer informatie.

 

No Comments

    Leave a reply


    zes − 3 =

    • Facebook
    • YouTube