ga(‘set’, ‘&uid’, {{USER_ID}}); // Set the user ID using signed-in user_id.

Buikvet wegtrainen in 4 stappen

Leer je buikvet wegtrainen met deze vier gemakkelijk te volgen stappen.

1. Beweging buikvet wegtrainen foto

Krachtoefeningen verwijderen al je vet, met inbegrip van visceraal vet (vet rondom de organen).

Zorg voor ten minste 30 minuten matige lichaamsbeweging voor minstens 5 dagen per week. Wandelen telt ook, zolang het levendig genoeg is, je ervan gaat zweten en zwaarder gaat ademen, zodat je hartslag sneller slaat dan gebruikelijk.

Als je dezelfde resultaten in de helft van de tijd wilt bereiken zul je je tempo en aantal moeten opvoeren bij het joggen of wandelen. Je zult dit dan naar 20 minuten per dag en 4 dagen per week moeten verhogen.

Joggen, als je al fit bent, of stevig op een helling op een loopband lopen, als je nog niet klaar bent om te joggen. Een hometrainer of roeimachine is ook effectief.

Matige activiteit, zoals verhogen van je hartslag gedurende 30 minuten en minstens drie keer per week, is ook prima. Het vertraagt de hoeveelheid visceraal vet dat je aankomt. Maar om het viscerale vet echt te verbranden moeten de work-outs intensiever worden.

Hark bladeren, wandel in de tuin, ga naar Zumba, speel voetbal met je kinderen. Het hoeft niet allemaal in de sportschool.

Als je nu nog niet actief bent, is het een goed idee om je gezondheid te laten controleren door een professional, voordat je aan een nieuw fitnessprogramma begint.

2. Voeding

Er is geen magisch dieet tegen buikvet. Maar wanneer je gewicht verliest door een dieet, is buikvet meestal het eerste wat verdwijnt.

Genoeg vezels binnenkrijgen kan helpen. Hairstons onderzoek toont aan dat wie 10 gram oplosbare vezels per dag neemt, zonder enige andere dieet veranderingen, na verloop van tijd minder visceraal vet opbouwt dan anderen. Dat is zo eenvoudig als het eten van twee appels, een kopje groene erwten, of een half kopje bonen.

Zelfs als je alles hetzelfde houdt maar overgeschakeld naar brood met meer vezels, dan kun je na verloop van tijd beter op gewicht blijven.

Lees hier een artikel over het lage koolhydratendieet.

Wil je graag gezond eten maar je hebt weinig ervaring met gezonde en eiwtrijke voeding? Naam dan een kijkje op deze website voor meer informatie.

3. Slaap

Wanneer je buikvet weg wil trainen zorg dat je voldoende slaap krijgt, dit is ook een belangrijke factor. Uit een studie is gebleken dat mensen die per nacht slechts 6 tot 7 uur sliepen, minder visceraal vet opbouwden vergeleken met mensen, die 5 uur of minder en 8 uur of meer slaap per nacht kregen. Slaap zal niet het enige zijn geweest dat meetelde maar was duidelijk een onderdeel van het hele plaatje.

4. Stress

Iedereen heeft stress. Het is hoe je met zaken om gaat. Het beste wat je kunt doen is te zorgen voor genoeg ontspanning, bijvoorbeeld door: afspreken met vrienden en familie, mediteren, sporten om stoom af te afblazen en buikvet wegtrainen stresseventueel het krijgen van coaching of counseling. Om ervoor te zorgen dat je je fit voelt en beter bent voorbereid om gezonde keuzes te maken.

Als je alleen maar voor één van deze dingen tijd hebt, dan is bewegen datgene wat het meeste resultaat zal opleveren want het is voor zowel afvallen als het verlagen van stress zeer effectief.”

 

Na het lezen van deze vier stappen kan jij je buikvet wegtrainen! Aarzel niet om direct actie te ondernemen.

No Comments

    Leave a reply


    zes − 1 =

    • Facebook
    • YouTube